Suomen Paikallismediat Oy (SPM) on tuottanut yhteistyössä MediaAuditFinlandin kanssa ensimmäistä kertaa yhteenvedon paikallislehtien Kansallisen mediatutkimuksen (KMT 2020) tuloksista. KMT:ssä oli mukana 41 tilattavaa paikallislehteä.

Juuri SPM-jäsenlehdille julkistettu yhteenveto on kattava profiili paikallislehtien lukijoista.

-Se kertoo kuka lukee paikallista sanomalehteä, mikä paikallislehden lukijoita kiinnostaa, miten he kuluttavat ja mihin he haluaisivat kuluttaa euroja, liiketoimintajohtaja Sari Kuusinen sanoo.

Paikallislehtien lukijat ovat ostovoimaisia kuluttajia, sillä keskituloisten osuus korostuu muuhun väestöön verrattuna.

-Enemmistö lukijoista kokee saavansa vinkkejä omaan tekemiseen juuri paikallislehdestä. Kaksi kolmesta kertoo saavansa ideoita ostoksille ja tapahtumiin lähtemiseen juuri paikallislehdestä.

Ostopaikan valinnassa ja päätöksenteossa jopa 70 prosenttia luottaa nimenomaan lehteen.

Lisätietoja:

SPM-jäsenlehdet voivat pyytää linkkiä materiaaleihin Eijalta, spm(at)paikallismediat.fi

Jos kiinnostuit tilattavien paikallislehtien ostovoimaisista kuluttajista, ota yhteyttä myyntijohtajaamme Alpo Ohtamaahan, alpo.ohtamaa(at)paikallismediat.fi

Meidät löydät myös täältä: