Tutkimustietoa 2017-09-15T08:36:16+00:00

Tutkimustietoa

Paikallislehtien vahvuudet

Viisi syytä mainostaa paikallislehdessä

1. Tavoittavuus

  • Oman alueensa paikallislehti tavoittaa lähes 80 prosenttia alueensa väestöstä. Lehteä luetaan kaikissa väestöryhmissä – myös nuoret lukevat!
  • Tilattavat paikallislehdet (128 kpl) tavoittavat Suomessa yhteensä noin kaksi miljoonaa ihmistä paperilla ja verkossa.

 

2. Vahva lukijasuhde

  • Paikallislehden lukijat perehtyvät lehteensä erittäin tarkasti. Yhdeksän kymmenestä lukee lehden kannesta kanteen tai poimii sieltä itseä kiinnostavat jutut ja ilmoitukset.
  • Kolmannes lukijoista myös palaa lehden sisältöön uudelleen. Lehden sisältö kantaa siis yhtä lukukertaa pidemmälle!
  • Lukeminen on paitsi säännöllistä, myös sitoutunutta!

 

3. Läheisyys lukijoihin

  • Paikallisen näkökulman kertominen on paikallislehden ydinosaamista. Noin puolet lukijoista kokeekin paikallislehden itselleen läheiseksi – paikallislehti onkin huomattavasti läheisempi kuin mikään muu media.
  • Noin 60 prosenttia myös kokee paikallislehden olevan tärkeä paikkakunnan hengen luoja.

 

4. Paras tietolähde paikallisista asioista

  • Paikallislehti on ylivoimaisesti paras tietolähde alueensa asioista.
  • Aidosti paikallinen lehti on loistava mainospaikka paikalliselle mainostajalle!

 

5. Mainonta kiinnostaa

  • Mainokset ovat paikallislehdessä luettua ja haluttua sisältöä – yli 40 prosenttia lukee aivan kaiken lehdessä olevan mainonnan.
  • Mainonnan tutkimuksissa on myös todettu, että mitä pienempi lehti, sitä korkeammat huomioarvot mainoksilla on.

 

Lähde: Paikallislehtien vahvuudet -lukijatutkimukset 2017, Tietoykkönen Oy