Tutkimustietoa 2017-01-16T10:34:04+00:00

Tutkimustietoa

Ainutlaatuinen mediaympäristö, tunneside ja lukijakokemus!

Mainostajien mielestä sanomalehdellä on neljä (lähes) korvaamatonta vahvuutta, jotka ovat erittäin merkityksellisiä myös tulevaisuudessa.

1. Paikallisuus

  • Sanomalehdet tuntevat alueen ihmiset ja näiden tuote- ja mediakäyttäytymisen
  • Sanomalehtimainonta on tärkeää jakelutielle ja omalle henkilökunnalle
  • Paikallinen journalismi on merkityksellinen kiinnekohta lukijoille

 

2. Käyttöliittymä

  • Painetun lehden sisältöön keskitytään, se on osa me-timea, omaa henkilökohtaista aikaa
  • Yhä sekavammassa tietoviidakossa ja eritasoisten sisällöntuottajien maailmassa kaivataan jäsennettyjä, fiksujen ammattilaisten valmiiksi miettimiä paketteja
  • Painettu sanomalehti on ainutlaatuinen fyysinen ja visuaalinen kokemus

 

3. Näkökulma

  • Dataa on yllin kyllin, näkökulmia ei kaikilla –sanomalehdillä on!
  • Sanomalehdillä on arvomaailma ja mielipiteitä.
  • Arvostettujen toimittajien mielipiteitä halutaan lukea ja jakaa.

 

4.      Uutis – ja luotettavuusarvo

  • Kun halutaan kertoa jotain nopeasti
  • Statusarvo, joka kumpuaa perimästä ja luotettavuudesta
  • Laatujournalismi
  • Yhteiskunnallinen merkitys
  • Kotimaisuus

Lähde: Mainostajien haastattelututkimus 2015, Zeeland Family Insight/Sanomalehtien Liitto

 

Mistä mieluiten lukee, katsoo tai kuuntelee mainoksia?

IMG-mainokset-suomen-paikallismediat

 

Lukijoiden mielestä sanomalehtien erityisiä vahvuuksia lukijasuhteen jatkuvuuden kannalta ovat:

  • ajankohtainen
  • aktiivinen
  • antaa arjen puheenaihetta
  • arvostettu
  • asiantunteva
  • hyödyllinen
  • kiinnostava
  • laadukas
  • luotettava
  • minulle läheinen

Lähde: Sanomalehtien asiakassuhteen pysyvyys TRI*M 2015, TNS Gallup/Sanomalehtien Liitto

 

Haluatko viestilläsi olla tällaisessa ympäristössä?

Suomalaisten mielestä painetut sanomalehdet ovat arvostetumpia, asiantuntevampia, hyödyllisempiä, uskottavampia, luotettavampia, laadukkaampia, ajankohtaisempia, turvallisempia, sisällöltään laajempia, monipuolisempia ja läheisempiä kuin media-ala keskimäärin.

Lähde: Medioiden mielikuvat 2015/Sanomalehtien Liitto