Paikallinen printtimainonta toimii

Menestystarinoita paikallisen printtimedian voimasta

Ilmoituskampanja: Unilever/Turun Sinappi

Tutkimuksessa selvitettiin kesäkuussa-09 24 paikallislehdessä ilmestyneen Turun Sinapin ilmoituksen huomio- ja lukuarvoa sekä mielipiteitä ilmoituksesta.

Ilmoituksen huomasi 140.000 lukijaa ja vastaajista 83 % oli sitä mieltä, että se erottui hyvin lehden sivuilta.

Neljännes miljoonaa kuluttajaa harkitsee tuotetta vaihtoehtona seuraavan kaupankäynnin yhteydessä.

Ja mikä tärkeintä; asiakas oli erittäin tyytyväinen kampanjan tuloksiin.

Kampanjassa oli hauskasti hyödynnetty paikallisuutta. Kun ilmoitus julkaistiin Puumalalehdessä, paikkakunta mainittiin myös ilmoituksessa.

Levikkikampanja: Kodin Pellervo lehti

Asiakas oli tähän asti käyttänyt levikkimarkkinoinnissa muutamia ammattilehtiä, mutta nyt haluttiin kokeilla näiden lisäksi uutta lähestymistapaa.

Ilmoitus oli viiden paikallislehden kesäliitteessä ja tulokset olivat hyviä, ilmoitus toi uusia tilaajia mukavasti.

Ilmoituskampanja: Pramia Oy/Likööri

Pramia Oy on Suomen suurin yksityisomistuksessa oleva alkoholijuomatehdas. Sen tuotannosta tärkeä osa ovat liköörit, jotka ovat useasti näkyneet Paikallismedioiden markkinoinnissa olevien lehtien sivuilla. Lehden sivun levyisessä alapalkissa tuotteet näkyvät hienosti ja kiinnittävät lukijan huomion. Paikallislehdissä ilmoitus toimii!